مهر, 1398 بدون نظر سئو

بروز رسانی الگوریتم گوگل در سال های اخیر توانسته است که روند سئو سایت های مختلف را به شدت مورد تاثیر قرار دهد. همچنین گوگل از بروز رسانی نسخه جدید الگوریتم خود مدتی قبل رونمایی کرد. بنابراین شما باید از اصولی در فعالیت های خود استفاده کنید که بتوانید بر بروز رسانی های جدید گوگل غلبه کنید و یا اینکه اثرات منفی آن را تا جایی که می شود، کاهش دهید.

فاکتورهای گوگل برای رتبه بندی صفحات سایت های مختلف مدام در حال تغییر می باشد. تحقیقات نشان داده است که گوگل تنها در یک سال، بیش از 3200 تغییر در روند کاری خود ایجاد کرده است.

تغییراتی که در الگوریتم گوگل ایجاد می شود، همگی تاثیر زیادی در رتبه بندی صفحات سایت ندارند. اما هر چند وقت یک بار آپدیت جدید الگوریتم گوگل به وجود می آید که تاثیر بسیار زیادی بر روند سئو سایت گذاشته و رتبه بندی صفحات سایت ها را به شدت جابجا می کند. حال این تاثیر ممکن است که رنک سایت شما را افزایش دهد و یا اینکه ممکن است که باعث افت شدید رتبه سایت شما بشود.

این تغییرات در رتبه، معمولا در صفحه اول SERP ها ایجاد می شود؛ بنابراین سئوکاران متعدد سعی می کنند تا با پیاده سازی استراتژی های مناسب سئو سایت از بروز افت رتبه شدید جلوگیری کنند و یا اینکه سعی می کنند که صفحات سایت مورد نظر را برای مقابله با آپدیت جدید الگوریتم گوگل آماده کنند. اما نکته ای که باید به آن دقت کنید این است که شما هیچ زمان نمی توانید که بروز رسانی الگوریتم گوگل را شکست دهید.

سئو سایت در این زمینه چه کاری می تواند انجام دهد

اگر شما بتوانید که از یک دوره آموزش سئو مناسب استفاده کنید که استراتژی های مناسبی داشته باشد، طبیعتا خواهید توانست که تطابق بیشتر و بهتری با الگوریتم رتبه بندی موتورهای جستجو داشته باشید. در نتیجه ما در این پست بروز رسانی های تاثیرگذار گوگل را مورد بررسی قرار داده و برای تمامی آن ها روش های مناسبی برای مقابله تا حد امکان، ارائه خواهیم کرد.

10 آپدیت جدید الگوریتم گوگل و بررسی دقیق آن ها

گوگل بروز رسانی های بسیار زیادی را در روند رنکینگ خود تا کنون ایجاد کرده است. ما در این مقاله سعی کرده ایم که برترین آن ها را که تاثیر بسیار زیادی بر رتبه سایت های مختلف گذاشته اند، جمع آوری کرده و آن ها را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهیم.

آپدیت هسته گوگل در ژوئن 2019

آپدیت هسته گوگل در ماه ژوئن ایجاد شد و به الگوریتم جدید گوگل 2019 را به شکل قابل توجهی تحت تاثیر قرا داد. این بروز رسانی گوگل، ظاهرا بر روی تغییر روند ارزیابی لینک ها توسط الگوریتم، متمرکز می باشد. در واقع این آپدیت جدید هسته گوگل قابلیت بیشتری به دامنه برای جذب لینک های معتبرتر و قابل اعتمادتر می دهد.

در نتیجه برای اینکه بتوانید اعتبار لینک های سایت خود را افزایش دهید، باید از استراتژی های سئو سایت در روند فعالیت های خود استفاده کنید. اگر بعد از آپدیت جدید الگوریتم گوگل، افت شدیدی در رتبه بازاریابی سایت خود داشته باشید، شما هیچ کاری نمی توانید در این زمینه انجام دهید. گوگل نیز اعلام کرده است که آن دسته از سایت هایی که در این زمینه مشکل دارند، در واقع تکنیکی وجود ندارد تا بتوانند با آپدیت هسته گوگل مقابله کنند.

در مورد خطراتی که در مورد این زمینه وجود دارد و شما باید آن ها را پیش بینی کنید، باید بگوییم که آن دسته از سایت هایی که اعتبار و قابلیت اعتماد بودن لینک های آن ها کاهش یافته است، ممکن است که رتبه سایت خود را بعد از این بروز رسانی از دست بدهند.

آپدیت هسته گوگل در مارس 2019

این مورد به عنوان یک عامل تاثیرگذار در الگوریتم جدید گوگل 2019 شناخته می شود. این آپدیت جدید الگوریتم گوگل در تاریخ دوازدهم ماه مارس پیاده سازی شد. این بروز رسانی الگوریتم گوگل ظاهرا مشکلات مربوط به آپدیت هسته گوگل در سال 2018 را مرتفع کرده است. برای اینکه صاحبان وب سایت های مختلف در این زمینه دچار سردرگمی نشوند، گوگل بالافاصله پس از اینکه این بروز رسانی را انجام داد، در مورد آن توییت کرد.

تحقیقات نشان داده است سایت هایی که حتی برای عبارات کلیدی خاص رتبه بندی نشده بودند، پس از این بروز رسانی الگوریتم گوگل، ترافیک و رنک بالایی دریافت کردند. البته این تنها مخصوص آن دسته از وب سایت هایی بود که توانسته بودند تجربه کاربری فوق العاده ای برای مخاطبینشان ایجاد کنند و طبیعتا آن وب سایت هایی که اهمیتی در تجربه کاربری در روند فعالیت های خود نداده بودند، با افت رنک شدیدی مواجه شدند.

در واقع این بروز رسانی، آن دسته از سایت هایی را تحت تاثیر قرار می دهد که بیش از حد سئو شده اند. برخی از سایت ها برای اینکه بتوانند رنک خود را بالا ببرند، تکنیک های آموزش سئو را به شکل بیش از حد و ناخوشایندی در صفحات خود به کار می برند. همین موضوع باعث می شود تا تجربه کاربری این دسته از سایت ها افت کرده و به دنبال آن کاهش رتبه نیز داشته باشند.

آپدیت Fred الگوریتم رتبه بندی گوگل

این بروزرسانی در ماه مارس سال 2017 به وجود آمد. بروزرسانی Fred در واقع کیفیت سایت ها را مورد تحلیل قرار می دهد که بر اساس آن، رنک مناسبی برای هر کدام از آن ها در نظر می گیرد.

هدف اصلی این بروز رسانی، سایت هایی بود که از تکنیک های درآمدزا تهاجمی استفاده می کردند و طبیعتا به دنبال آن، تجربه کاربری بسیار ضعیفی از خود ارائه می کردند. در نتیجه آن دسته از سایت هایی که محتواهای کم اهمیت داشته و فقط بر روی فعالیت های تبلیغاتی تمرکز می کنند، نمی توانند در صفحات نتایج جستجو، رتبه مناسبی را کسب کنند. در نهایت باید بگوییم که اگر بتوانید که محتوایی با کیفیت تولید کرده و در عین حال استفاده کمی از تبلیغات در روند کاری خود کنید، مطابق با آپدیت جدید گوگل که با عنوان Fred که در الگوریتم این موتور جستجو اتفاق افتاده است، می توانید رنک های برتر را از آن خود کنید.

البته طبیعی است که آن دسته از وب سایت هایی که عملکردی در زمینه فعالیت های تبلیغاتی نداشته باشند، این بروز رسانی الگوریتم گوگل تاثیری در وضعیت رتبه بندی صفحات آن ها نخواهد داشت.

آپدیت Possum

این بروز رسانی الگوریتم گوگل در تاریخ 1 ماه سپتامبر سال 2016 ایجاد شد. بروزرسانی Possum در واقع به صورت رسمی تایید نشده است اما یک بروزرسانی بسیار مهم و گسترده می باشد. همچنین هدف کلی آن بهبود سئو محلی وب سایت شما است. با استفاده از این بروزرسانی گوگل، شما در واقع می توانید برای تمامی فعالیت های محلی کسب و کار خود، یک شاخص بسیار کاربردی در نظر بگیرید. آپدیت Possum برخلاف دیگر بروزرسانی های گوگل جزئیات قابل دسترس تری دارد.

در حالی که تا کنون جزئیات و اطلاعات دقیق زیادی از دیگر آپدیت هایی که در الگوریتم گوگل به وجود آمده، در دسترس کاربران نیست. متخصصین بهینه سازی سایت اعتقاد دارند که این آپدیت الگوریتم گوگل باعث ایجاد تنوع بیشتر در SERP های محلی و بهبود حضور کسب و کارهای محلی در صفحات نتایج جستجو می باشد.

ارسال نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × چهار =